Blog

Over onze omgeving, co-creatieve gebiedsontwikkeling, leegstand, locatiemarketing en de netwerksamenleving. Ook frustratieinspiratie.

Dit is marketing volgens mij

“De bouwwereld is conservatief en architecten zijn eigenwijs!” Niemand spreek mij tot nu toe tegen bij deze uitspraak. Ik ben wel geïnteresseerd in trends en marketing, dus ik heb een poging gedaan om het verloop van wat gebouwd is te vertalen naar de tijdvlakken van H.P. Brandt.  Gisteren liet ik het boek van H.P. Brandt aan Menno Lammers zien en hij vertelde me dat de bouw in meerdere tijdvlakken leeft, en per definitie achterloopt. Voor het gemak heb ik maar een tabel gemaakt met een overzicht. Verder heb ik geen literatuur gebruikt, dus spreek me alsjeblieft tegen als je iets ziet dat niet klopt!

Mijn conclusie? De architect loopt op schema en de rest van de bouwkolom, wat mij betreft met name de ontwikkelaars, moeten meegesleurd worden. Dit gaat niet vanzelf, want ze blijven werkelijk in alle tijdvlakken hangen. Wat overigens vast niet (altijd) verkeerd is.

Download de tabel interactie gebruiker voor een overzicht van de marketing in de bouw van 1960 tot nu (aan de hand van de theorie van H.P. Brandt).

1 reactie op “Dit is marketing volgens mij”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Deel dit:

@EmilieVlieger

  • @EmilieVlieger